T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BALIKESİR / KARESİ - Ali Rıza Güçkan Anaokulu

OKULUMUZDA BİR GÜNDE YAPILAN ETKİNLİKLER

OKULUMUZDA BİR GÜNDE YAPILAN ETKİNLİKLER

ALİ RIZA GÜÇKAN ANAOKULU

OKULUMUZDA BİR GÜNDE YAPILAN ETKİNLİKLER

 

Okul öncesi Eğitim Kurumlarında çocukların bir günü nasıl değerlendirdikleri aşağıda belirtilmiştir. Kurumlar
arasında küçük farklılıklar olsa da genel olarak okul öncesinde bir gün şöyle değerlendirilmektedir.

 

RUTİN ETKİNLİKLER; Her gün aynı biçimde tekrarlanan ve günlük etkinlik programlarının temelini oluşturan,
okula geliş, toplanma, temizlik, tuvalet, kahvaltı, dinlenme gibi etkinliklerdir. Rutin etkinliklerle
çocuklara düzenli olma, zamanında iş görme, temizlik kurallarına uyma, sağlıklı beslenme, görgü kurallarını benimseme, dinlenme gereksinimlerini karşılama gibi davranışların kazandırılmasını
amaçlanmaktadır.

 

SERBEST ZAMAN ETKİNLİĞİ; Öğretmen rehberliğinde, çocukların küçük gruplar halinde, kendi ilgi ve
ihtiyaçları doğrultusunda bir etkinliğe yöneldiği zaman dilimidir. Çocuklar serbest zaman etkinliği sırasında,
kendi isteklerine ve ilgilerine göre kendi seçtikleri arkadaşlarıyla bir etkinliğe yöneldiği zaman, yetişkin
baskısı hissetmeden rahat ve özgür bir ortamda daha yaratıcı olurlar. Çocuğun hayal gücünün ve
yaratıcılığının geliştiği, küçük kas gelişiminin desteklendiği, el-göz koordinasyonunun geliştiği, özgün bir
ürün çıkardığında kendisine olan güveninin pekiştiği bir ortamdır. Serbest zaman etkinlikleri, ilgi köşeleri
etkinlikleri ve sanat etkinliklerinden oluşur. Okul öncesi sınıflarında bulunan ilgi köşeleri, kitap, evcilik, blok,
fen-doğa, kukla ve müzik köşeleridir. Ayrıca çocuklara kazandırılacak amaç ve kazanımlara göre geçici ilgi
köşeleri de hazırlanabilir. İlgi Köşeleri; çocukların hayal güçleri ve yaratıcılıklarının gelişmesi, deneme-
yanılma ile geleceğe hazırlanmaları açısından önem taşımaktadır.

 

TÜRKÇE-DİL ETKİNLİĞİ; Çocuğun dil gelişimine yardımcı olan duygu ve düşüncelerini rahat ifade etmesine
olanak sağlayan, özgün hikâye, şiir, tekerleme üreterek yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini geliştirdikleri, yeni
kelimeler öğrenerek kelime dağarcığını geliştirdikleri bir etkinliktir. Türkçe dil etkinliği, hikâye öncesi
etkinlikler, hikâye anlatma, hikâye sonrası etkinlikler olarak üç bölümden oluşur. Hikâye öncesinde,
bilmeceler, parmak oyunları, şiirler, tekerlemeler ve çocuklarla söyleşi etkinliklerine yer
verilebilmektedir. Bu etkinlikler yoluyla hikâye dinlemeye hazır hale gelen çocuklara, resimli öykü kitabı,
öykü kartı, slayt, televizyon şeridi, kukla, pazen tahta kartı ya da figürü gibi çeşitli araç gereçlerle hikâye
anlatılabilir. Hikâye sonrası etkinliği ise dramatizasyon çalışmaları, pandomim çalışmaları, hikâye
tamamlama ve yaratıcı dans çalışmaları yapılabilmektedir.

 

MÜZİK ETKİNLİĞİ; Okul öncesi dönemde müzik etkinlikleri, çocukların dil gelişimleri üzerinde etkilidir ve ritme
karşı duyarlılık geliştirmelerine yardımcı olur. Ayrıca, çocukların kendilerini ifade etmelerine yardım ederek
sosyal uyum kazanmalarında önemli rol oynar, onlara güven ve başarı duygusu kazandırır. Müzik
etkinliklerinde, müzik dinleme, şarkı söyleme, basit şarkılar yaratma, ses ayırt etme ve ritm çalışmaları,
müzikli öyküler, müzikli canlandırma, yaratıcı dans gibi etkinliklere yer almaktadır. Bu etkinlikler aracılığıyla
çocukların duygu ve düşüncelerini müzikli drama ve dans yoluyla ifade etmelerine, paylaşma ve bir gruba ait
olma duygusu kazanmalarına yardımcı olmaktadır.

 

OYUN ETKİNLİĞİ; Okul öncesi dönemde çocuğun en ciddi işi oyundur. Oyun çocuğun keşfetme, öğrenme ve
kendini ifade etme aracıdır. Bu nedenle, özellikle okul öncesi eğitimde oyun ve eğitimi bir bütün olarak
düşünmekteyiz. Eğitim programlarının çocuk açısından daha yararlı olabilmesi için oyunu önemli bir araç
olarak kullanılmaktadır. Çocuğun kaslarını geliştirme fırsatı bulduğu, birikmiş enerjisini harcadığı,
çevresindeki nesneleri tanıdığı, bazı kavramları kazandığı bir etkinliktir. Oyun etkinliği kişilik gelişiminde ve
sosyalleşmesinde önemli bir rol oynar. Amacımız çocuğa çaba harcamayı, başladığı bir işi bitirmeyi ve
bundan zevk almayı öğretmek. Oyun etkinliklerinde ısındırıcı, hareketli ve dinlendirici oyunların yanı sıra
taklit oyunlarına, açık hava oyunlarına yer verilebilir.

 

FEN VE DOĞA ÇALIŞMALARI; Çocukların belli bir obje ve uyarıcı üzerinde dikkatlerini toplayabilmelerine,
kendisini ve çevresini algılayabilmelerine, olaylar ve nesneler arasında ilişki kurabilmelerine, akıl
yürütebilmelerine, problem çözebilme yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olan bir etkinliktir. Fen ve doğa
çalışmalarının içeriğini; deneyler yapma, inceleme gezileri yapma, hayvan besleme, bitki yetiştirme, eğitici
oyuncaklarla oynama oluşturmaktadır.

 

OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI; içeriğinde çizgi çalışmaları, kavram çalışmaları, tek basamaklı
sayılarla çalışmalar yer almaktadır. Çocukların ilkokula hazırlanmasında, kalem kullanma, küçük kaslarını
geliştirme, el-göz koordinasyonunu geliştirme, kavram gelişimine yardımcı olmaya yönelik bu etkinlikler
aracılığıyla çocuklardaki yaratıcılık duygusu gelişirken aynı zamanda da bilişsel ve sosyal-duygusal
alanlardaki yeteneklerinin gelişimi desteklenir.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 06.07.2020 - Güncelleme: 06.07.2020 13:46 - Görüntülenme: 2080
  Beğen | 1  kişi beğendi